Sista rushen nu!

Igår eftermiddag satt jag inne på Itrims hemsida och skulle beställa soppor och shakes med väldigt låga kalorier. Jag hade valt ut smak, och antal och var inne på betalsidan. Tryckte på "betala" får upp en sida som säger att "något gick fel med din beställning". Provade två gånger till och vid tredje gången så stannade jag upp och tänkte..hmmm försöker datorn säga mig något?! Just då kom jag på hur jag mådde i måndags. Ni vet efter påsken, då man har ätit lite för mycket, druckit lite för mycket, tagit några huvudvärkstabletter, varit allmänt seg! Tänkte, min stackars kropp, vad jag utsätter dig för och började faktiskt söka på detox.
 
Som vanligt när man får en tanke, så går man in på Youtube och söker på det. Så jag sökte på Detox och halkade in på denna kanal (Leansecrets på youtube):
 
https://www.youtube.com/watch?v=NSnkxUjWdYc
 
Hon pratar väldigt fort men hon fångade mitt intresse, speciellt när hon säger: "Remember, this is crunch time! Every little bite and every little bit of exercise counts. And you must eat enough food". So...vart vill jag komma? Jo, hit:
 
736 kronor senare och ren, naturlig, ekologisk och nyttig mat! När jag gjorde lite research och jämförde lite med mig själv, så kunde jag konstatera följande:
 
- Jag sover väldigt dåligt
- Jag dricker alldeles för mycket kaffe varje dag (runt 6-8 koppar!!)
- Det slinker ner rätt många glas vin
- Äter onyttigt och skippar frukost nästan varje dag
- Huvudvärkstabletter, allt det som skulle få Anna Skipper att gå upp i taket! (inte för att jag gillar Anna Skipper, tycker att hon ser rätt taskig ut för någon som förespråka nyttig mat. Tjejen i videon ser däremot väldigt frisk ut :))
 
Så de kommande 44 dagarna kommer jag att köra på nyttig "clean" mat, 4-5 måltider om dagen, nyttiga proteiner, mycket grönsaker och fortfarande inga (eller minimala mängder) kolhydrater. Jag började igår kl. 18, så vår middag igår var kycklingfilé med ingefära, lime, persilja, chilli och vitlök, tillsammans med en blomkål o broccoli puré och en tomatsallad.
 
Kycklingen var supergod och salladen jättesmaskig, men då det var första gången jag gjorde puré med sojamjölk, så hade jag nog i för mycket mjölk för att den var lite för söt för min smak! En sak man ska tänka på när man kör detox är att alltid starta varje morgon med ett glas vatten med pressat citron i. Sedan var det dags för frukost:
 
Detta var bokstavligen första gången i mitt liv då jag hade grönsaker i min mixer (om jag inte gjorde drinkar med lite basilika i till jordgubbarna!). Känslan av att tänka på blandningen av det jag precis skulle skapa....Ärtskott, ruccola, basilika, apelsin, frysta hallon, citronsaft, cayenne peppar, linfrön och så det som tog emot mest....sojamjölk för sötma!). Resultatet:
 
 
Ok, rulla inte ögonen nu och tro att jag förvandlats till en hippi som bara äter ekologiskt och snart kommer att bli vegetarian:) Den där smörjan på bilden var faktiskt, tro det eller inte, väldigt god!!! Blandningen basilika, hallon och sojamjölken fungerade då det blev som en gräddig smoothie.
 
Och, då jag måste hålla igång förbränningen under hela dagen, så ska det var 5 måltider, 3 fasta och 2 mellanmål. Så med mig till jobbet idag hade jag cashewnötter:

Ja, det är grönt te på bilden...fy fan, inget kaffe och så ska jag dricka den där äckliga jäkla mint/ingefära/hokuspokus balance teet. Nej där ställer jag ner foten. Den där koppen åkte ut efter två klunkar. Hittade ett grönt te med citronsmak här, mycket mycket bättre.
 
Lunchen idag var supergod:
 
I stora hela nu efter ca 18 timmar så mår jag helt ok! Inget kaffe alls under hela dagen och jag måste säga...jag saknar det inte så mycket, tror jag. Har ifs haft huvudvärk hela dagen, men det är tydligen väldigt normalt. Med tanke på hur stora kontraster min kropp får uppleva nu så tycker jag att jag mår rätt ok.

Vi får se hur jag mår om några dagar, då ska jag nämligen börja med intervallsträning två gånger om dagen också. Planen var att börja idag, men läste senare att man måste ta det lugnt med träning de första dagarna. Fan också...bara för att jag skrev om kaffe...så smakar det god espresso i min mun, dumma blogg!!
 
Avslutar med en bild på en frisyr jag testade i måndags, och så hoppas jag att ni alla håller tummarna för mig. Och hurrni....om ni dricker kaffe, vin, äter glass....så hoppas jag att det smakar....verkligen....:)
 
 
 
 

Kommentera här: