kvällspost

Märklig känsla att sitta vid datorn, hemma en vanlig vardagkväll och skriva. Brukar i vanliga fall alltid skriva på luncherna, men då jag har lite tid innan alla bra program på tv:n börjar, så kan jag faktiskt uppdatera här lite. Jag har haft en alldeles lagom dag idag. Återkommer om dagen men först kom jag att tänka på något annat:) När jag skriver om ordet lagom så kommer jag på att jag har hört vart ordet lagom kommer ifrån. Det här har ni säkert hört men, ordet lagom finns faktiskt bara i det svenska språket. Dess ursprung (som jag har hört i alla fall) kommer ifrån det gamla bondesamhället, då alla samlades i ring och hade en stor bricka med mat. När den gick runt så skulle maten räcka "Laget om" och därav ordet lagom. Sen vet jag inte om detta är sant men det låter rimligt i mina öron:) Tillbaka till min dag.
 
Jag jobbade hemifrån idag och var så sjukt effektiv under dagen! Så vid 17 tiden när jag var klar så tog jag med mig min bok ut på balkongen, satte på musikoch bara sjönk in i boken. Sträckläste i två timmar och var så himla avslappnad. Av någon anledning har jag haft lästorka i ca. 1,5 år nu. Jag har börjat på en bok men aldrig orkat ta mig igenom den. Den här boken rekommenderas varmt om ni ännu inte har läst den. Lättläst, fänglsande och väldigt bra. Boken lästes ut på tre dagar. Tack Helena, får se om min lästorka är över nu:)
Än klappar hjärtan
 
Sedan så har min mor kommit hem från Iran idag. Jag fick så mycket godsaker när hon kom förbi innan hon åkte hem. Hon är ett mästerverk, jag lovar. Vem annars får för sig att ta med sig 10 kg kakor (till bröllopet), färska bakelser och persisk mat från Iran? Hon är alldels fantastisk, stark vacker och den mest kärleksfulla människan jag känner <3
 
Har också påbörjat en bordsplacering. Let's face it, att blanda iranier, svenskar, unga, gamla och olika personligheter är nog inte den enklaste uppgiften. Hade jag verkligen fått göra som jag vill skulle jag skicka ut en enkät till alla (problematiskt redan här då många inte är så datorvana, och ja...vilket språk skulle jag skicka ut det på?!) och bett de välja två personer de vill sitta bredvid. Sedan skulle jag ladda ner en app (eller anlitat någon som kunde ta fram en sådan app) som kan koppla samman alla dessa baserat på sannolikhet eller något. Perfekt, alla är nöjda och glada. Alla iranierna sitter vid sina respektive och sin släkt och svenskarna sitter så att alla män har en bordsdam :)
 
Dagen är slut, kvällen är slut, natten närmar sig och ljudet av diskmaskinen störde just min kommande mening. Jag skulle skriva hur underbart stillsamt det är om nätterna. Tiden då allt och alla vilar, utom de som tycker om tystnaden. Ibland tycker jag om tystnaden och de nätterna har jag lärt mig att njuta av. Morgonen och alla måsten kommer i sinom tid.
 
 
Ha en härlig kvällssömn om ni sover, njut av natten om ni är vakna.
 
Neds signing out #dummajäkladiskmaskin!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 IIThomas:

Ada publikasi bagus tentang pengunduh tiktok di situs web ini.

2 Android2INFOcof:

Program Google OS, released only for electronic books and other mobile apparatuses, for significant time lapse gained their unbelievable familiarity. New programmers daily working over issue unique products for cool devices, supporting operating system.

Developers every day improvement,improvement,improvement characteristics software, making better their programmes much as possible comfortable and painful.

Apk games for android

Install on the page new games and programs for Android. More links

Logic Circuit Simulator Pro Unlocked MOD ver. 27.9.4 Download Gmail Pro Version MOD ver. Varies with device for Android two Love: The Dating App Unlocked Download KAKAO WEBTOON for Android Download two Love: The Dating App Unlocked MOD 3cd8313

3 Billygap:

Bi-Folding Doors Lambeth, SE11 Bifolds doors and windows Lambeth https://bi-folding-doors-lambeth.glaziers-acton.co.uk - Bi-Folding Doors Lambeth, SE11 Bifolds doors and windows Lambeth!

4 CharlesNuh:

Bird Control in Goffs Oak, Cheshunt, EN7. Call Now 020 8166 9746 http://goffs-oak-pest-control.co.uk/bird-control.html - Show more!..

5 DonaldTurne:

User Profile - glass397ff - Ads.sg http://ads.sg/user/glass397ff - More info!

6 MartinsaiST:

Kielecka Pika - Profil uytkownika: wyatt_davis_75 http://kieleckapilka.pl/profile.php?lookup=121901 - Kielecka Pika - Profil uytkownika: wyatt_davis_75...

7 RobertoJex:

TLB - Profil: tristan_hayes_82 http://bowling.info.pl/member.php?action=profile&uid=116372 - Click here...

8 Curtisquelf:

Our friendly and professional domestic plumbers can fix everything from a leaking sink and a broken tap to a complex central heating and hot water system. http://2draw.net/users/nicole_watson86 - Boiler installation!

9 slot pro vietnam ceria123:

Hey I am so thrilled I found your blog, I really found you by accident, while I was researching
on Aol for something else, Anyhow I am here now and would just like to say cheers
for a fantastic post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I
don’t have time to look over it all at the minute but
I have saved it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read
much more, Please do keep up the excellent jo.

10 JamesBug:

Our friendly and professional domestic plumbers can fix everything from a leaking sink and a broken tap to a complex central heating and hot water system. https://movieo.me/users/plumbl998lf-gtttbw - Plumbing Services>>>

11 RobertFaw:

Our friendly and professional domestic plumbers can fix everything from a leaking sink and a broken tap to a complex central heating and hot water system. https://www.indiegogo.com/individuals/26302877 - Drainage service>>>

12 slot pro vietnam ceria123:

I got this site from my friend who shared with me regarding this web page and at the moment this time I am browsing this website and reading very informative articles
or reviews here.

13 glock 35 for sale:

Good replies in return of this matter with firm arguments and telling all about
that.

14 Curtisquelf:

Our friendly and professional domestic plumbers can fix everything from a leaking sink and a broken tap to a complex central heating and hot water system. http://www.archinoah.de/benutzerinfo-howard_olivia_83.html - Plumbing Services>>>

15 StevenFeemi:

Our friendly and professional domestic plumbers can fix everything from a leaking sink and a broken tap to a complex central heating and hot water system. https://www.indiegogo.com/individuals/26171429 - Gas safety check>>>

16 RobertTwelp:

Thanks, +
_________________
आईपीएल नीलामी 2023 मील दस्ते

17 32 20 wcf ammo:

Excellent web site you have got here.. It's hard to find high quality writing like yours nowadays.

I seriously appreciate people like you! Take care!!

18 FrankKar:

Debuton http://debuton.pl/user-150550-about - More info>>>

19 FrankKar:

We specialize in the installation and maintenance of fall heating systems for residential and commercial properties. http://www.wishlistr.com/profile/gabriella_lopez_67 - Plumbers near me...

20 allonee:

https://pq.hosting/vps-vds-israel-tel-aviv

21 amarce:

https://sobraniemebel.ru/chairs/orlean

22 JasonTharm:

Join the Affiliate Revolution: Be Part of Our Innovative Affiliates Program
https://yaplink.com/affiliate?ref=372905

23 Buy-Soft-Veime:

Hello, I recently came to the Silenius Software Store.
They sell OEM Lavalys software, prices are actually low, I read reviews and decided to Buy OEM Sidefx Houdini, the price difference with the official online shop is 15%!!! Tell us, do you think this is a good buy?
Buy Edgecam R1

24 Williamsal:

Vi inbjuder dig att besöka en ny unik Sex individual Dating Endast vi har riktiga och verifierade frågeformulär
De mest befriade användarna i din region
Registrera dig med en kampanjkod - 223178 och få en ingång till en privat klubb!
Vi väntar på dig på vår - www.rudating.pro

25 Josephhoany:

Vi presenterar för dig en ny rysk dejtingsajt för sex [url=https://rudating.pro] Best Russia Sex Dating[/url] Endast vi har riktiga och verifierade användarprofiler
De mest befriade användarna i din region är direkt tillgängliga
Registrera dig med en kampanjkod - 607918 och få en ingång till en privat klubb!
Vi ses snart på - www.rudating.pro

Kommentera här: